I dreamed I had an interview with GOD
어느 날 나는 신과 인터뷰하는 꿈을 꾸었다.
"so you would like to interview me?" GOD asked.
"그래, 나를 인터뷰하고 싶다구?"신이 말했다.
"If you have the time," I said.
"네, 시간이 있으시다면." 내가 말했다.
GOD smiled.
신은 미소를 지었다.
"My time is eternity... what questions do you have in mind for me?"
"나의 시간은 영원이란다... 그래 무슨 질문을 품고 있니?"
"What surprises you most about humankind?"
"인간에게서 가장 놀라운 점이 무엇인가요?"
GOD answered
신이 대답했다.
"That they get bored with childhood,
they rush to grow up, and then long to be children again."
"어린 시절이 지루하다고 서둘러 어른이 되는 것
그리고는 다시 어린 시절로 되돌아 가기를 갈망하는 것."
"That they lose their health to make money,
and then lose their money to restore their health."
"돈을 벌기 위해 건강을 잃어버리는 것
그리고는 건강을 되찾기 위해 돈을 다 잃는 것."
"That by thinking anxiously about the future, they forget the present,
such that they live in neither the present nor the future."
"미래를 염려하느라 현재를 놓쳐 버리는 것
그리하여 결국 현재에도 미래에도 살지 못하는 것."
"That they live as if they will never die,
and die as though they had never lived."
"결코 죽지 않을 것처럼 사는 것
그리고는 결코 살아 본 적이 없는 듯 무의미하게 죽는 것."
GOD's hand took mine and we were silent for a while.
신이 나의 손을 잡았고, 우리는 잠시 침묵에 잠겼다.
Posted by YoungMoon
: